ukhuwah dengamu :)

Dengan nama Allah..

buat sahabat yg aku CINTAI kerana ALLAH..

mungkin tak dapat kamu definisikan betapa aku menghargai kamu kerana Allah..namun kamu semua adalah permata buat diriku..kamu adalah inspirasiku..siapa pun kamu..kamu sangat sangat berharga buat diri ini...

buat semua..sahabat2 smakl yg pernah aku kenali..dengarlah tinta aku ini..ianya satu saat yg aku rasakan indah apabila mengenangmu..

saat aku mengenali tarbiah..saat itu juga Dia pertemukan aku dengan kamu..bukan dengan orang lain..macam2 karenah aku jumpa..namun itulah warna warni ukhuwah..saat aku mengenali kamu, aku jumpa diriku yg sebenar..kamu teramat mengajar aku dengan dakwah ini..kamu sangat membuatkan aku rindu dengan dakwah ini..kamu juga sumber kekuatan aku dengan dakwah ini..saat aku keseorangan..aku sering memikirkanmu..apa yg sedang kamu buat kala ini? adakah keadaan mu baik2 saja..adakah kamu ada tarbiah sekarang ini?...mengertikah kamu apa yg aku rasakan?... ukhuwah yg aku rasakan bukan sekadar ketawa bersedih..namun aku terasa amat memerlukanmu.. aku teringin duduk bersembang denganmu..cerita cereka dakwah..bagaimana hadapi dunia nanti..adakah bisa kamu semua lepas dari semuanya? adakah kamu tegar utk pertahankan kekuatanmu..itulah yg aku harapkan..walau kamu tidak memerlukan aku..namun..izinkan aku mengucapkan..aku sayang kamu...aku cinta kamu..aku rindu kamu..dan semuanya tiada lain..hanya LILLAHI TA'ALA.

semoga kamu baik2 saja...kutiplah tarbiah yg pernah engkau cicirkan satu masa dulu..kerana aku sangat yakin..kamu sangat memerlukannya....dan seharusnya aku juga..insha Allah..semoga kenangan kita..terabadi selamanya...mgkin satu masa nanti , andai aku sudah tiada..teruskan lah perjuangan ini hingga ke akhirnya..bantulah aku..bantulah dirimu..bantulah islam untuk tertegak di wajah dunia ini...sambung perjuangan ini hingga ke liang lahad ya..salamun alaikunna.

* act ni note seorg ukhti di fb..beliau tag sye di dlmnye.. Sgt terharu :'( harapan seorg sahabat terhadap sahabat seperjuangannya..sahabat yg sma2 mrasai tarbiah.. moga ukhuwah ini mnjanjikan seinfiniti redha Ilahi dan kjayaan ukhuwahfillah yg tulus suci :)

No comments: