sHe...

Bismillah..


First time tngok dia., aku t'trik.. Dia punya aura t'sndiri. Nmun xsgka kiteorg akn jd rapat. Mgkin antra kami byk p'samaan. Dan dia mad'u bru aku.


Byk crita yg kurg enak aku dgr ttg dia. Nmun itu bkn pghalang utk aku trus mndkati dia., mndlmi hati dia., mrungkai sgala p'soalan. Bg aku., org skeliling hnya pndai mghkum dan mngata tnpa prnah mndkati & mmbimbing dia. Ingat., suatu tguran  xb'mkna kalo xde follow up. Bkn nk mnyebelahi dia., tp kalian prlu tahu ttg itu.


Aku tdak prnh mrasakn dia b'masalah kpd aku..malah aku sng dgn dia. Khadirn dia mncriakn hdup aku. Melihat dia mmbuatkn aku tenang., hlang sgala msalah dlm diri. Satu perkara yg aku kagum ttg dia., ktabahan dia dlm mghdpi liku khidupn. Mgkin kalian sring melihat tawanya.,tp ketahuilah byk luka di hatinya. Aku prnh ckp pd dia, "Awk bleh tipu org lain dgn gelak ktwa awk, tp awk xboleh tipu kak." 


Kalian tahu., kalau digilap b'sgguh-sgguh, xmustahil dia akn mnjd bintang Islam yg b'gmerlpn. Siapa tahu., satu hari nnti dia yg akn menyeru ummah kpdNYA.,insyaAllah. 

Sprti hdup yg xprnah sunyi dengan ujian., bgitu juga ukhuwah kami. Melayan mehnah org skeliling mngenai kami. Nmun, aku ckalkn hati. Krna aku b'ukhuwah dgn dia smata-mata mghrpkn redha Ilahi. Jadi xkn smudah itu utk aku mnggalkn dia. 


Wlau sgunung mnepun badai mnimpa, aku akn trus mnjge ukhuwah ini. Wlau ap pun jd, dia ttp adik aku dunia akhirat. Apa sbb pun, ukhuwah kami xkn putus..hatta kalau dia trjun ke neraka, aku akn trjun sma utk mnarik dia, naik smula & b'jln b'iringan smpai ke syurga..insyaAllah.


Walaupun bru sketika kami b'sma, byk memori indah yg telah dirakam. Khadiran dia angrah yg sgt b'nilai dlm hdupku. thank God!


Dan dia yg dmksudkn ialah Nur Athirah bt Rahim. Nama dia aku abadikan dlm doa.


ukhuwah fillah abadan abada













No comments: