Selamat Pagi Cinta !

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Good morning guys ! Sobahal khair :) Mimpi apa entah tiba-tiba nak update blog pagi-pagi hari. First time kot update blog lepas subuh camni. Hehe. Okay nak tanye. Siapa yang buat qiamullail hari ini ? Angkat tangan. Siapa yang solat subuh pada waktunya ? Siapa yang baca al-Quran lepas subuh hari ini ? Siapa yang dah baca al-mathurat pagi ini ? Siapa yang buah dhuha hari ini ? Alhamdulillah kalau semua ni korang buat :) Moga terus istiqamah dalam melakukannya. Yang tak buat hari ini takpe. Esok cuba lagi ye ;) 

Lepas baca quran tadi, teringat kat seorang sahabat. Ada satu hari tu time spm dia tanye, "Farha, dalam hidup kita ni kena ada satu amalan yang kita sentiasa buat kan ?" Saya mengiyakan soalannya. Then, dia cerita. Kat sekolah lama dulu ada seorang ustazah selalu pesan baca surah Yasin setiap pagi. Jadikan tu amalan. Baru berkat sepanjang hari tu. Dah lama dia tak buat. Baru nak start buat balik. 

Hee. Awak, sampai sekarang kita tak mampu nak jadikan benda tu sebagai amalan. Kalau setakat baca quran dua tiga muka surat tiap kali lepas subuh bolehla. But, i will try my best. Baca time dhuha pun boleh kan ? Sekarang ni banyak masa free. Kena gunakan sebaik mungkin. Gtg !
Assalamualaikum.

No comments: