Malam Mahabbah Gaza

Bismillah.

Dah lama tak dengar tentang saudara seagama yang sedang ditindas di sana. Kalau zaman sekolah dulu, ada je tayangan or perkongsian tentang mereka. Mujur kelab pengacaraan mengambil inisiatif mengadakan malam mahabbah gaza. Good job ! Yang lagi bagusnya, semua students dikerah ke surau, termasuk non muslims. hahah. Bagus bagus !

Wakil dari aqsa syarif berkongsi pengalaman beliau semasa berada di sana. maaf saya takingat namanya hehe. And of course ada tayangan video semua tu yang mampu melelehkan airmata huhuhu. Harapnya malam mahabbah gaza ni mampu membuka semua mata hati. It's not about islam, it's about humanity ! Jangan pernah berhenti berdoa buat mereka !



Anda tahu, saya sangat bersyukur berada di bumi KMS. Walau bukan institusi pengajian yang ade word ISLAM padanya, namun elemen agama tidak pernah diketepikan. Macam-macam program islamik yang diadakan. Walau biah islam nya masih belum cukup sempurna, tapi masih belum lagi jadi seperti negara baratlah. hahah. 

Ouh ya, 1 mac ni saya pergi port dickson. Untuk pertandingan i-dica peringkat kebangsaan. wohoo ! mohon doa kalian buat saya dan rakan seperjuangan yang lain :)


No comments: