BuDaK NaKaL~

Dengan nama Allah..


Huhu., act mule2 tgur skdr nk tnye ttg cerita2 yg aku dgr ttgnye..tp xsgke plak kteorg sring b'hbung..


Kalian tw, sbnrnye aku slalu rse srba slh bile cntct ngn dye..yelah., wlaupun dye bdak2., dye still laki kn (alamak kntoi suda)..n aku tkut syaitan mnmpkkn indh p'kara yg slh.. Mgkin niat aku btul., nk tgur dye., follow up dye., tp aku xpsti adkh carenye btul.. Klian prnh dgr., niat xmghalalkn cara.. Hmm...-:S


Tp aku t'kjut sbnrnye..aku rse dye sgt b'beza dgn ape yg aku dgr.. Alhamdulillah., aku xsgke dye bleyh trima nasihat aku.. Aku igtkn dye spya solat awl n rjin bce Quran pun dye wt..xbyk alsn.. N yg lg bgus pas 2 dye plak igtkn aku blik..haha..bkn stkt igtkn aku blik., dye kjut kwn2 dye bgn subuh n sruh dyeorg bce Quran.


Hari ni hari ke 6 kmi b'hbung..alhamdulillah byk p'kmbgn positif dr dye.. Mule2 solat awl wktu., pas 2 bce Quran., then qiamullail n bla bla bla...(huhu., xnk ckp)


Msg 1 :
             "Akak . skrg sye da ta mencarot .klaw trlepas un . sye istighfar ohh . tbe2 jeh bole jd cmni .alhamdulillah"


Msg 2 : 
             "kak .harini kte tdo awal eh . lw sape trjage kejot antre satu sme laen taww .wat qiam sme2 .nak kak ?


Msg 3 : 
             "eh kak .akak tw solat tasbih ?akak ajr sye kak .insyaAllah jumaat niyh sye maw bwad ohh .akak un bwad lah skali eh .tawtaw"


Msg 4 : "Kak .azan .solat jum .bce quran eh .hee"

Apa pndpt kalian ble bce msg2 di ats?? Huhu., stu prubhn yg sgt tdak disgkakn.. (jgn lupe sujud syukur sbb ad org nk brubh) Kdg2 sye sndiri malu dgn dye..b'sgguh2 dye nk p'baiki diri.. Dan sye dpt stu msg dr seorg adik pu3 ttg dye pd awl pagi smlm;

"Bangun !solat suboh .solat awl wktu .pas solat ,ambek quran n bce eh .lw da bngon kejot sesape yg ta bngon agy . 
> *


Salam, akak. Sy sdg menangis kgmbiraan. * da brubh sgt. Dea lgsung tk cpt mrh. Pdahal dlu,herh~ sket2 mrh. Sye rse happy sgt even he's change bkn sbb nasehad sy. Skrg sy lk yg rse malu dgn *. Cm dea tu da jd baek sgt....."

Ya., mnusia itu bleh brubh.. Dr sjahat2 mnusia kpd sebaik2 insan. Dr sehina2 makhluk kpd smulia2 hamba.. Aslkan kte b'usaha utk p'baiki diri kte dan mnta p'tlongn dr Allah. Dan itulah bdak nakal skrg., dlm proses prubhn..mnjd seorg hmba yg lbih smpurna disisiNya..seorg mnusia yg lbih baik.. Moga trus kuat & istiqamah dik., mlakukn transformasi diri..kak support awk.! Yakin dgn Dia.! Mohon kalian trut sme2 mndoakn dye..

3 comments:

nurul atikah ;) said...

akak, terharu. doakan sy jugak ehh, heeee.

.zafiradzuan. said...

insyaAllah, dik..sntiasa. n doa utk sume

Mina said...

akak. saya cukup sayu dengan meseg yang dari adik puteri tu :') siapa pun dia, kirim salam kat dia ea. bagitahu dia, La Tahzan. sekurang-kurangnya dia bersungguh nak kawan dia berubah.