Hatiku berlagu pilu..

Bismillah..
Ok readers..hati sye sdg sakit skrg..skit yg t'amat akibat ditusuk kata2 from my ex-bf..nyesal pun ad gak g tgur dye kt fb..huh!


Xtw lah ptut cite ke x ngn kalian dr A smpai Z..tp yg pasti dulu sye yg mnta break ngn dye. Knape? Xprlulah dbritahu (coz cm xssuai je nk cite kt cni, tp sape yg nk tw 9t tnye prsonal k). Mgkin cre sye slah.. Katanye itu mmalukn diri dia.. Btw., lupakn smua itu..


Sye hnye mahu b'kongsi dgn kalian., antra kata2 yg mmbuatkn sye  trus b'thn utk kkal single., tnpa mncari pggnti si dia., bg mngisi ruang di hati ini..wlaupun kdg2 hati t'sntuh&t'uji mlihat mreka yg bhgia dgn psgn msing2.


Prmpuan yg suci adlh prmpuan yg dijga oleh Allah,
Tdak sdikit pun Allah mmbnrkn mna2 llaki mnyntuh dirinya wlaupun hatinya,
krna Allah t'amat mncntainya..
Ttapi andai kita b'glumang dgn cnta llaki, 
dmna Allah utk mnjga kta?
Allah sprti mlpskn kita kpd sseorg yg lbih byk mngecewakn kta.
"Jika Allah dtgkn ksdrn dlm diri spaya mnggalkn cnta seorg llaki,
b'mkna Allah mahu ambil kta kmbali utk djaganya. 
Mngapa msih ragu2?"
"Kkuatan usah dtnggu tp hrus dicari."
Hrgailah ksmpatn yg Allah berikn.
"Sbsr2 dosa adlh dosa yg dilakukn ktika kta rasa b'dosa mlakuknnya" (Imam Ghazali)

Honestly., hati ini msih punya prasaan pd si dia.,kdg2 rndu pd si dia b'tndang dlm hati..nmun aku pujuk hatiku agar akur pdNYA.. 


"La taqrabu zina" (jgn mndakti zina) bicaraNYA mnggetrkn aku..
"atthoyyibat litthoyyibin" (wnita2 yg baik utk laki2 yg baik)..kalamNYA mmjukku.


T'igt aku akn mutiara kata Ustaz Hafizi bla aku b'tnya pdnya mcm mne nk buang prasaan suka tu..(sgt mnyntuh & mmbuatkn aku hmpir mnitiskn air mata dpn ustaz)


"Ustaz bg kmu 2 pilihan., kmu nk dia ke kmu nk Allah?
Kalau Allah confirm syurga, tp klau dia., btul ke dia utk kmu.
Ustaz tkut dia main2 je."

Dan saat itu., aku tekad..aku pilih Allah sbgai cntaku.. sbb aku yakin cnta DIA adlh sgala2nya..knci sgala kbhagiaan.. Aku yakin cnta DIA xkn prnh mngecewakn aku..aku ykin dgn jnji2NYA..

Oh Tuhan
Hadirkn cntaku pdMu
Trimalh aku sbgai slh seorg prnduMu & pndmba cnta agungMu
Ssungguhnya, aku ini hmbamu yg hina & byk pula mksiatku pdMu
Jgn sskali Kau ssihkn aku dgn khinaanku ini
Kmbalikn aku ke pntu hdayahMu
Aku mncntaiMu Tuhan

Jadi., biarlah aku kkal bgini..cnta hnya pd Allah & Rasul..ksih hnya pd umi, baba, family & shbt2.. Ckuplah aku khlgn cnta Dia sblum ini..aku xingin ia b'ulng kmbali.. Aku hnya mmpu mndoakn yg t'baik utk si dia..aku yakin., klau dia adlh jodoh yg tlh dittpkn oleh Allah utkku., kami psti akn b'satu juga.

Ya Allah..tidak aku sedari selama ini cinta Mu tak pernah menyepi..
Rahmat kasih sayang Mu yang tiada bertepi..
setiap hamba Mu tetap Kau sayangi..
biar pun banyak dosa yang menghimpit diri ini..
janji pada hamba Mu tak pernah Kau mungkiri..
Maafkanlah..

~Beri hatimu hnya pd Allah,

psti Dia tmukn pdmu pmlilik t'baik~


1 comment:

Nursyereen . said...

:) :) :) tataw ap nk ckp snanye (: (: (: