Hati ini yg aku khuatir...

Bismillah..


Alhamdulillah., bru slsai mnunaikn solat maghrib..syukur msih diberikn hidayah & taufiq driNya utk trus b'buat taat kpdNya..


Tp sdih bkn bile kondisi aty kte ttp sme sprti sblum solat..tiada prubhn.. Seketul dging itu msih lalai llai dgn dunia., msih mhu mncari ksronokn dunia yg fana ini., lgsung tiada prasaan kesal akn kslhn yg dlakukn dlm aktiviti sharian., tdak ksah dgn dosa yg dilakukn..


Knape ye.? Aku t'tnya-tnya seorg diri..dimana ktngn yg aku rasai dhlu pabila slsai 'b'tmu' dgnNya?? Dmna kseronokn yg aku rsai ttkala b'ibadah kpdNya?? Aku sndiri bngung..tdak tahu diman slhnya., dimana silapnya..


Adakah sketul dging itu sdh gelap dikaburi dosa.? Shgga tdak mmpu lg mnerima chaya hidyahNya?? Tdak mmpu lg mrasai ktngn dlm khidupn..tdak mrasai apa2 tatkala mmbaca kalamNya..dan tdak mmpu lg mnangis bila aku mghtung dosa sndiri!!

"Rabb., tnjukkn aku dimana slhnya..agr aku dpt p'baiki diriku..
Jgn Kau biarkn aku trus bgini..hdup dlm klalaian..b'trusan mlakukn dosa pdMu..
Tunjukkn aku jlnMu ya Allah..
Pmpin aku ke jln yg Engkau redha..
Tetapknlah hati ini ya Allah..agr sntiasa tnduk&ptuh kpdMu..
Aku ingn hdup b'sma rhmatMu..
Aku tdak sggup khlgn cntaMu..
Ampunkan aku ya Allah..."

No comments: