Sahabat tercinta :)

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, masih lagi diberi nyawa untuk terus mengejar redha-nya. Alhamdulillah, masih lagi bernafas dalam iman & islam. Alhamdulillah, masih lagi diberi kesempatan untuk update blog. Kaifa hal? Kaifa iman? Moga semuanya sihat :) Sakit sekalipun, berusalahah mencari penawarnya !

Post kali ini saya tujukan buat seorang insan yang istimewa dalam hati ini. Anugerah Allah buat saya. Amanah dari Ilahi.

Awak,
Kita tak sangka kita dengan awak akan jadi rapat. Hampir lima tahun kita menuntut ilmu di bumi yang sama, tahun ini baru kita lebih mengenali. Apapun, setiap aturan-Nya sungguh cantik dan punya hikmah tersembunyi. Sungguh, mengenalimu dengan lebih akrab sangat indah buatku.

Awak,
Banyak perkara yang kita kongsikan bersama, walaupun tidak semua. Awak seorang sahabat yang baik. Tidak jemu melayan karenahku. Sudi mendengar setipa luahanku. Kadangkala, awak jadi penasihat buat kita :D

Awak,
Tiada apa yang kita nak tulis tentang awak disini. Biarlah ia menjadi rahsia antara kita denganNya. Tidak semua perasaan boleh diungkapkan dengan kata-kata kan? Cuma ada sedikiT perkara yang kita nak cakap kat awk.

Awak,
Bila banyak perkara yang Allah bongkarkan pada kita tentang ikhtilat khususnya apa yang terjadi pada sahabat-sahabat kita, kita kecewa. PerAsaan bercampur-baur. Kita tidak tahu apa yang patut dilakukan. Hanya mampu berdiam diri dan membenci di dalam hati. Tapi sampai bila mulut ini akan terkunci? Sampai bila nak mencegah kemungkaran dengan selemah-lemah iman? Kita harap awak tak kecewakan kita, sepertimana mereka telah mengecewakan kita.

Awak,
Dunia remaja terlalu banyak pancaroba. Ujian cinta silih berganti. Jangan tewas mcm mana kita pernah tewas dulu. Berusahalah sedaya upaya mendekatkan diri dengan Allah, pasti akan ada ganjaran cinta Allah menanti awak ;)

Awak,
Terima kasih sebab sudi jadi sahabat kita. Moga ikatan ukhuwah ini menjadi wasilah untuk kita meraih cinta-Nya dan ganjaran jannah. Love you just because of Him <3

2 comments:

haniliesa :) said...

yeay dh bce ! teharuteharu ! :D
haa , suspen jea dye nyh . HAHA insyaAllah . doakn kte brjye lwn eh utk tk wt sume bnde2 2h :)hee , thnx jgak slalu bg kate2 smgt . love you <3 !

.zafiradzuan. said...

:)