koop oh koop !

Bismillah.

Tiba-tiba rasa rindu kt koop. Hee. Rindu layan budak-budak. Rindu usikan cikgu-cikgu. Rindu nak uruskan barang dengan pembekal. Rindu kelam kabut kalau benda luar alam jadi.

Dulu time kerja masuk-masuk koop je terus susun air kotak dalam peti. Kalau masukkan lambat, lambat sejuk. Budak-budak bising. Yelah siapa suka air tak sejuk kan ? Dah tahu dah perangai smaklian ni. Then gi kaunter kira duit. Tinggalkan jumlah yg cikgu dah tetapkan dalam kaunter. Selebihnya catat dalam jualan harian. Kemaskini fail invois segala bagai. Kalau terlebih rajin, sapu lantai. Maklumlah saya tak suka persekitaran yg kotor. Hee. Eh jangan tak tahu. Kalau sapu lantai sambil berzikir, ganjarannya umpama sapu lantai Baitullah.

Kalau orang lain yang berniaga suka pelanggan datang, tapi saya tak. Hehe. Malas nak layan. Terukkan ? Lagi-lagi budak putera. Kalau yang jenis baik-baik, skematik eletrik tu takpe. Ni datang yang otai segala otai,  kuat merepek, memekak, jadi tugu koop memang aku dah mengeluh awal-awal. Tapi nak buat acano kan, kenalah layan. Yang dak puteri pulak, kalau tak tolak-tolak cam ada mega sale memang tak sah ! Time rehat jelah tapi. Tak cukup kaki tangan nak melayan. Kalau bukan time rehat pun ramai je. Sungguhlah, puteri smakl kuat makan. Except me ! Hahahahahahaha.

Kalau malas sangat, layan lagu kat komputer sambil main solitaire. Hehe. Nasib baik ajk-ajk koop rajin duty. Bolehlah aku buat rutin aku tu. Haaa kalau muka-muka yang kuat pauw datang, memang aku lari nyorok masuk bilik dah. Hahahahahahaha.Yelah, sekali minta belanja beringgit-ringgit. Kalau sen sen takpe lagi. Dah tu bukan sorang dua, kalau yang datang lima orang, lima-lima minta. Haiyoyoooo ! Memang aku bank kan. Tapi kadang-kadang aku yang minta budak-budak belanja. Hehehe. Eh ye ke kadang-kadang ? Cam selaluje. Hikhik. Halim ngan Leman yang turun ilmu kat aku. Sehari dapatlah around RM5-RM10. Hehe muka bahagia je.

Emm i want to say sorry untuk mereka yang pernah terasa hati, terkena angin amarah saya. Kerja bukan senang, sangat penat ! Yelah berinteraksi dengan orang kan. Bukan sorang, hampir satu sekolah kena layan. Mahu tak pening letih dibuatnya. Plus dengan masalah lagi. Kadang-kadang tak mampu nak kawal emosi. Lagi-lagi kalau bulan mengambang. Hewhew. Deeply sorry for my bad dids ! 0-0 okay ? Chill laa ;) Hah, untuk mereka yang selalu jadikan koop sebagai tempat escape, letak barang-barang haram, mesti korang dah tak boleh buat kan :P. Hahaha. Jadi-jadilah tu adik-adik oii. Berubah jadi pelajar yang berdisiplin !

And special for form3. Maaf salah silap sepanjang kak mengajar korang. Terlebih-lebih bergurau ke, tertengking termarah ke. Sorry taw. Seriously kak rindu korang. Rindu loya buruk korang. Rindu kacau korang. Rindu borak-borak dengan korang. Yang mulut potpetpotpet tulah buat kak asyik teringat kat korang. And baru kak rasa perasaan seorang cikgu bila ngajar korang. Dengan bisingnya, tak siap kerjanya, angguk angguk geleng gelengnya, nak tunggu semua datang. Taubat aku nak buat hal dengan cikgu ! Heee. Study smart pray hard ! All the best PMR nanti :)

No comments: